www.elitcontab.ro

© 2002 - 2012 Elit Contab SRL Constanta

Un studiu de fezabilitate nu este un plan de afaceri, dupa cum  sunt frecvent asociate in mod gresit. Un plan de afaceri este rezultatul unui studiu de fezabilitate pozitiv, evidentiind mai departe masurile ce trebuie luate pentru a transforma ideea in realitate. Studiul de fezabilitate trebuie sa detalieze strategia de marketing si de vanzari, motovand aceasta alegere prin prisma obiectivelor proiectului de investitii. In cazul in care compania are sau planuieste sa realizeze un parteneriat strategic, acesta ar trebui discutat din perspectiva beneficiilor oferite (acces la piata, la resurse), precum si din perspectiva obligatiilor si drepturilor reciproce. Principalele bariere de intrare pe piata vor fi mentionate in cadrul studiului, impreuna cu tipul de concurenta existent si asteptat (concurenta de pret, de calitate etc.). Daca in trecut conceperea unui plan de marketing avea o destinatie 100% interna, vizand informatii “top secret”, astazi acesta a devenit si un instrument extrem indispensabil care poate sa conduca la obtinerea finantarilor, dar si la formarea alintelor. Astfel, pentru a-si atinge obiectivele, un plan de afaceri nu poate sub nici o forma minimiza sectiunea de marketing deoarece aceasta va fi foarte atent analizata de catre destinatar, intern sau extern al companiei. Programele de finantare reprezinta o oportunitate demna de luat in considerare de intreprinzatorii care nu detin sumele necesare realizarii unui proiect si care sunt capabili sa urmareasca un program riguros de implementare. Chiar daca normele propuse par cateodata mult prea rigide, nu trebuie pierdut din vedere faptul ca, prin unele finantari, banii nu trebuie rambursati si acesta este poate cel mai important lucru. Un aspect crucial al programelor de finantare rezida in consultata  si sustinerea  obtinuta impreuna cu sumele propriu-zise. Pentru a primi banii, proiectul va trebui sa respecte criterii calitative si de evolutie unanim acceptate in tarile dezvoltate, fiind  astfel pregatit pentru a concura cu aceste piete. Important este ca atunci in considerare ipoteza accesarii unui program de finantare, sa cantariti bine atat avantajele, cat si dezavantajele, urmand ca in final sa decideti ce este mai bine pentru dumneavoastra. Aceasta decizie trebuie sa se bazeze atat pe domeniul de activitate, cat si pe caracteristicile dumneavoastra personale, rabdarea si strictetea fiind in aceasta situatie necesare. Inainte de a va “napusti” asupra unui program de finantare, ganditi-va daca sunteti capabil sa faceti fata birocratiei, la fel cum, inainte de a “arunca la cos” aceasta varianta, analizati daca alte alternative nu s-ar solda cu aceeasi bataie de cap, dar pentru mai putini bani (si eventual cu dobanda).

 

studiu de fezabilitate constanta, plan de afacere constanta, fonduri structurale constanta, contabilitate constanta, iso 9001 constanta, iso 14001 constanta, iso 18001 constanta, iso 27001 constanta, sa 8000 constanta